Fibernet

Som andelshaver hos GEV, er du medejer af fibernettet i Grindsted og Stenderup-Krogager.

Hos Altibox får du et af Danmarks hurtigste fiberbredbånd - og så er det billigt og stabilt. Du kan vælge mellem mange forskellige hastigheder op til 1000/1000 Mbit. 

Har du brug for teknisk support?

Kontakt Altibox kundeservice på tlf.: 70 300 600

Stabilt og lynhurtigt fibernet fra Altibox

Vi har valgt at samarbejde med Altibox, som står for at levere internet, tv og telefoni til alle vores kunder. Med en tilslutning til fibernettet, opnår du meget høje hastigheder og en særdeles stabil forbindelse, så du både kan streame film i HD-kvalitet, spille krævende computerspil og downloade musik uden problemer. Har du spørgsmål til produkter og/eller øvrige services fra Altibox, kan du følge nedenstående link. 

Læs mere om fiberbredbånd fra Altibox

 

GEV hjælper med opkobling af fibernet i din bolig

 

Spørgsmål til Altibox

Du kan nedenfor finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver kontaktet omkring. 

 

Hvordan bestiller jeg en fiberforbindelse?

Du kan bestille via Altibox eller ved at kontakte kundeservice på tlf.: 70 300 600. 

 

Hvad sker der, efter jeg har bestilt?

Skal der graves på din adresse, vil vi sammen med dig, finde ud af, hvor fiberkablet skal ind i din bolig. Herefter sørger vi for at sende en entreprenør ud på din adresse, så gravearbejdet kan begynde. Når din fordelerboks skal monteres, vil du igen blive kontaktet os. Du skal forvente, at det tager ca. to timer at montere fordelerboksen. 

 

Hvor lang tid går der, fra jeg bestiller fibernet, til jeg kan blive opkoblet?

Du skal regne med ca. 14 dage, hvis fiberkablet allerede er ført ind i din bolig. Du kan forvente, at der går op til en måned, hvis der skal graves på din adresse. 

 

Hvad mit nuværende abonnement?

Har du bestilt internet og TV hos Altibox, skal du selv opsige dit abonnement hos din nuværende udbyder.

Har du bestilt telefoni og ønsker at flytte dit telefonnummer, skal du ikke opsige dit telefonabonnement, da dit nummer derved ikke kan overflyttes. I stedet oplyser du Altibox, hvilket nummer du ønsker at flytte, hvorefter Altibox sørger for at opsige og flytte dit telefonnummer.

Bestiller du telefoni med nyt telefonnummer, skal du selv opsige dit nuværende abonnement. 

Aktuelt beredskab - information ved strømafbrydelser

Erhverv og Kommuner
I forbindelse med øget beredskab for elforsyning og gas, samt mulige tiltag omkring strømafbrydelse fra det offentliges side, gør vi her opmærksom på vores forhold omkring forsyningssikkerhed fra vores POP.

De forbindelse I har gennem os, bliver forsynet via hovedcentraler, hvor vi har UPS-anlæg og generator. Skulle der være strømafbrydelse, vil UPS-anlæg forsyne POP'en, samt opstarte generator. Driftstiden er cirka 24 timer. Vi er selv i stand til at tanke generatoren ved behov.

Vi er opmærksomme på det øgede beredskab og vil selvfølgelig sørge for, at vores POP kan køre 24-7, 365 dage om året, selv ved kontinuerlige strømafbrydelser. I skulle derfor ikke mærke noget til forsyningen fra vores side, da vi altid vil sørge for strøm på vores POP.

 

Private
I forbindelse med øget beredskab for elforsyning og gas, samt mulige tiltag omkring strømafbrydelser fra det offentliges side, gør vi her opmærksom på vores forhold omkring forsyningssikkerheden fra vores POP.

De forbindelser I har gennem os bliver forsynet via centrale teknikhuse, hvor vi har UPS-anlæg. Skulle der være strømafbrydelse, vil UPS-anlægget slå til og køre i omkring to timer.

Vi er opmærksomme på det øgede beredskab, men vi forventer ikke at ovenstående vil udmønte sig i problemer.

Familie bruger produkter fra Altibox
POP